Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L96u84d97ě27k 14T80o59n71d53r

17. 12. 2019 10:44

Tato tvrzení jsou standardní, a slýcháme je mnohokrát, ale jsou zcela chybná:

"když jsme se narodili, abychom zemřeli, není zkrátka smyslem lidského života zemřít? Neměli bychom život věnovat tomu, abychom došli do myšlenkového stádia, kdy budeme ze světa odcházet smířeni s odchodem?"

"stejně tak jako nemůžeme s jistotou tvrdit, že život má nějaký smysl, nemůžeme ani na beton vědět, že ho nemá."

Smyslem života není zemřít.

Smyslem života není připravovat se na smrt.

Smysl života existuje, a to víme na beton (ten biologický, ten filozofický - materialistů a ten filozofický - idealistů)

0 0
možnosti

Při téhle úvaze mne napadaly různé věci: třeba že takhle jsem přemýšlel už někdy na střední škole a tápal. Když mi bylo asi 30 hledal jsem záchranu v křesťanství - ale uvízl jsem už na principu lidské duše - co to vlastně je? Nikdo mě moc neuspokojil. Docela dobré je nastudovat si vedle Bible ještě Junga. Pokud člověk vychází jen z evropské filozofie musí se utápat k depresím. Docela dobré je zabývat se výpověďmi lidí o prožitcích umírání - near death experiences - či reinkarnaci. Nastudovat si východní filosofie, indické védické moudrosti a něco z buddhismu. Hned se člověk trošku rozšíří obzor, lépe řečeno podstatně.

2 0
možnosti
Foto

J56i47ř95í 72K29a36r62b55a85n

16. 12. 2019 19:59

Smrt není zlá ani špatná. Smrt je nezbytná. Bez ni by se řád našeho světa zhroutil. Bez ní by nemohly přijít nové generace, aby si také zakusily strasti a slasti toho krátkého, leč intenzívního pozemského prožitku. Lapidárně by se tento systém dal nazvat "každý chvilku tahá pilku" ... :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 582x
Hledám otázky, nikoliv odpovědi; pravda leží mimo nás. 

Seznam rubrik